Reklamation & Garanti

Reklamation & Garanti

Hos EventyrCykler forstår vi, at en fantastisk cykeloplevelse afhænger af mere end blot en højkvalitetscykel; det kræver også ekstraordinær kundeservice. Derfor er vi dedikerede til at sikre, at dine oplevelser med vores cykler er så problemfrie som muligt. Skulle du imidlertid støde på udfordringer med din EventyrCykel, er vi her for at hjælpe og løse ethvert problem hurtigt og effektivt.

Forståelse af Vedligeholdelse, Garanti og Reklamation

Vi anerkender, at cykling indebærer både vedligeholdelse og potentielle garantispørgsmål. Derfor opfordrer vi vores kunder til at forstå forskellen mellem almindelig vedligeholdelse, garanti, og reklamationer. For at hjælpe dig bedst muligt i denne proces, anbefaler vi, at du læser afsnittet om Garanti og Reklamation i produktmanualen og besøger afsnittet om elcykler på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Her finder du al den information, du behøver for at identificere, om dit problem relaterer sig til almindelig vedligeholdelse, garanti eller reklamation.

Vi tilbyder 2 års garanti på stelbrud på alle EventyrCykler. Garantiperioden træder i kraft på dagen, hvor cyklen leveres eller overdrages til kunden, og er betinget af obligatoriske serviceeftersyn. 

EventyrCykler ApS forbeholder sig retten til at annullere en bestilling uden varsel og uanset købsdato, produkt og pris. Dette betyder, at selvom en bestilling er blevet afgivet og betalt, kan EventyrCykler ApS stadig beslutte at afvise den og annullere ordren.

Der gives 2 års reklamationsret på produktet i henhold til den danske købelov.

Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamationsretten dækker ikke almindeligt slid eller sliddele. Skulle der opstå problemer med din ladcykel inden for garantiperioden, bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe med en hurtig løsning. Vær opmærksom på, at garantien kun gælder inden for Danmarks grænser.

Garanti og reklamation dækker ikke:

Vær opmærksom på at reklamationsretten ikke dækker i følgende tilfælde: 

  • Manglende vedligeholdelse eller service af cyklen. EventyrCykler anbefaler af cyklen efterses/efterspændes inden for de første 3 måneder efter købet, herefter hver 6. måned for at holde cyklen i optimal stand (husk det er dit ansvar som kunde at dokumentere vedligeholdelse og service) 
  • Forkert eller uforsvarlig brug, i henhold til brugsanvisningen 
  • Overstigning af den maksimale lasteevne 
  • Ukyndig service (service udført af ikke-autoriseret personel), ændringer eller reparationer (af ikke-autoriseret personel), samt brug af ikke-godkendte reservedele
  • Skader forårsaget af uheld eller force majeure 
  • Solblegning 
  • Syninger i stoffet 
  • Defekter på lynlåse 
  • Beskadigede eller flade dæk samt slanger, ventiler og støvhætter
  • Rust, uanset placering  
  • Gear, krank og bremsekabler 
  • Justeringer af hjul og eger 
  • Eger og nipler 
  • Justeringsopgaver
  • Låse og nøgler
  • Alle typer af sliddele 

Batteri: 

Batteriet har som udgangspunkt 2 års reklamationsret på fejl i materialer, produktionsfejl eller fejl opstået grundet fejl i produktion eller materialer, samt 1 års kapacitetsgaranti, (dækker, hvis kapaciteten pludseligt falder inden for det første år af batteriets levetid), men der gælder særlige undtagelser: 

  • Kapacitetsfald generelt inden for garantiperioden: Kapaciteten falder normalt ved brug over tid på litium-ion batterier. Derfor vil der i situationer, hvor der er tale om normalt kapacitetsfald ikke være mulighed for at benytte kapacitetsgarantien, da disse situationer er normale og derfor forventelige ved brug og opladning/afladning af batteriet. Dette gælder uanset omfang og testes med specielt udstyr af EventyrCykler ved henvendelser vedr. problemer med batteriet 
  • Kapacitetsfald efter udløb af EventyrCyklers 1 års kapacitetsgaranti.   
  • Batterier, der ikke er blevet opladet korrekt (jf. brugsanvisningen) 
  • Batterier med over 500 fulde cyklusser (opladninger/afladninger) 
  • Batterier, der udviser tegn på at være blevet tabt eller på anden måde beskadiget 
  • Batterier, der er blevet nedsænket i vand eller anden væske
  • Batterier, der er blevet kortsluttet, punkteret eller udsat for opvarmningsskader f. eks opbevaring på radiator.
  • Batterier, der har været adskilt (uden udtagelse)
  • Batterier, der har været udsat for åben ild 
  • Batterier, der har været forsøgt opladt med andre typer opladere end den originale, der modtages ved købet af cyklen, da dette kan medføre skader på batteripakken og den tilhørende elektronik
  • Batterier, der har været udsat for alle former for uautoriseret indgreb af personer eller personale der ikke er certificeret af  EventyrCykler 

Opstår der problematikker med batteriet, eller ønsker du at klage over en afgørelse vedr. dit batteri skal du kontakte EventyrCykler ApS på mail kontakt@eventyrcykler.dk eller på telefon +45 42901015. Husk at vedlægge en batterirapport (ved klagesager), tilhørende oplader (så den også kan testes for fejl), samt købskvittering.

Oversigt over sliddele: 

Vær opmærksom på: EventyrCykler stiller ikke garanti på dele, der betragtes som sliddele f. eks., men ikke begrænset til:   

  • Kæder, klinger, kassetter og tandhjul 
  • Bremseklodser, bremseskiver, kalibre, stempler og pakninger 
  • Krankbokse, pedaler og pedalarme  
  • Lysdioder og pærer  
  • Dæk, slanger, ventiler og fælgbånd, samt befæstningsmateriale og støvhætter  
  • Batteridock og oplader 
  • Rem, remstrammere og remhjul
  • Elastikker, strips og lynlåse 
  • Kalecher, knapper, velcro og klips 
  • Styrtape, grip, og skum 
  • Sadler, gasstøddæmpere og sadelpinde 
  • Hydrauliske fjedre samt befæstningsmateriale
  • Bremseslanger, kabler 
  • Fælge og eger samt nipler 
  • Gearnav, gearskiftet, samt skiftehåndtag 
  • Display controller 
  • Puder, seler og selemekanismer 
  • Ringeklokke  
  • Ringlåse og kædelåse 
  • Alle former for lejer 

Da disse dele er underlagt normal slitage ved brug. Er der tale om fejl i materialet, fabrikationsfejl eller fejl i forbindelse med produktion vil det betragtes som et reklamationsspørgsmål. Disse sager vil altid blive undersøgt grundigt og vurderet, i hver enkelte tilfælde af EventyrCyklers eksperter, ingeniører, samt deres tilknyttede eksterne specialister. 

For at sikre, at din cykel fungerer optimalt, er det obligatorisk at få udført et serviceeftersyn senest 3 måneder efter køb/modtagelsen. Dette kan gøres af vores mekanikere eller din lokale autoriserede cykelmekaniker. Garantien dækker ikke, hvis serviceeftersynet ikke er udført og servicehæftet ikke er udfyldt med gyldigt stempel og CVR-nummer. 

VIGTIGT: 

Låsebevis: Låsebeviset følger med låsen og er afgørende i tilfælde af tyveri. Det er dit ansvar at dokumentere, gemme og sikre denne information. Uden låsebeviset kan cyklen ikke forsikres.

Ved brug af eget udstyr:

Hos EventyrCykler er du velkommen til at bruge dit eget udstyr, såsom tilbehør i form af hjelme, kopholdere, mobilholdere, etc. sammen med din cykel. Hvis du vælger at gøre dette, er du ansvarlig for, at det fungerer og er monteret korrekt og ikke forvolder skader på cyklen eller brugeren, som følge af brug af udstyret. EventyrCykler kan ikke holdes ansvarlig for forkert brug eller installation af eget udstyr eller tilbehør. Vi kan ikke vejlede, installere eller fejlfinde på udstyr, der ikke er vores, eller ikke er købt hos os. Ej heller kan vi drages til ansvar for fejl eller skader på cyklen eller bruger som stammer fra brug eller installation af eget tilbehør eller udstyr. 

  

Ekstra (betalingsopgaver/service) 

Når du er ny kunde hos EventyrCykler, hjælper vi med opsætning, indstilling, vejledning og ibrugtagning af cykler, udstyr og tilbehør. Hvis der senere opstår behov for ændringer, vil dette blive betragtet som en betalingsopgave/service. Prisen vurderes efter omfang og tidsforbrug. 

 

Vi fakturerer 159 DKK pr. påbegyndt kvarter, inkl. moms. 

Nedenfor kan du se eksempler på betalingsopgaver: 

 

  • Ændringer af opsætning: styr, saddel, softwareindstillinger, opdatering mv. 
  • Installation af nyt tilbehør eller udstyr 
  • Service og reparationer  
  • Batteritest 
  • Bremsetest 
  • Gennemgang af produkter, udstyr og tilbehør ved mistanke om fejl. 

Visse opgaver har en standardpris som f. eks. bremseservice, eftersyn mfl. Alle priser, samt priser på fastprisopgaver finder du på vores prisliste HER.

Ved service, eller reklamationssager tilbyder EventyrCykler ApS en lånecykel i den periode kundens cykel er på værksted. Det er gratis af låne en cykel, dog vil der blive opkrævet et udeblivelsesgebyr på 169,- DKK pr. dag, hvis cyklen ikke er afleveret senest 3 dage efter at kunden har fået besked om at deres cykel er klar til afhentning, med mindre andet er eksplicit aftalt med EventyrCykler, som f.eks. hvis kunden er ude af stand til at afhænde grundet sygdom eller ved udlandsrejse. Vær dog opmærksom på, at dette kun gælder EventyrCyklers egne butikker og autoriserede værksteder. Vi tilbyder ikke lånecykel ved brug af nogle af vores samarbejdspartnere, ej heller forsendelse af lånecykel til resten af landet. Dette tilbud gælder KUN ved service på vores egne værksteder, hvor kunden kan aflevere og hente selv.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til EventyrCykler ApS i rimelig tid efter varens modtagelse.

Her anses maks. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamationssager. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. EventyrCykler ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang i forbindelse med reklamationssager.

Ved forsendelse til EventyrCykler, kontaktes virksomheden for aftale:

EventyrCykler ApS
Stenhuggervej 28
5230 Odense M
TLF: +45 42901015

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav eller lignende.

Meld en Sag til Vores Support Team

Hvis du identificerer et problem som du mener er et garantispørgsmål eller en reklamation, er det let at få hjælp. Du skal blot melde en sag ind ved at kontakte os via informationerne på kontaktsiden på vores hjemmeside. Når du har indsendt din sag, vil et medlem af vores dygtige team undersøge den og vurdere om det er et spørgsmål om garanti, reklamation eller vedligeholdelse, og lægge en plan for hvordan vi bedst udbedrer fejlen. Herefter vil en supportmedarbejder kontakte dig hurtigst muligt. Vores team er ikke kun dygtige, de deler også din passion for cykling og forstår vigtigheden af at få dig tilbage på vejen hurtigst muligt.

Hvorfor Vælge EventyrCykler?

Hos EventyrCykler går vi langt for at sikre, at vores kunder får en oplevelse ud over det sædvanlige. Med vores forpligtelse til fremragende kundeservice kan du stole på, at vi står klar til at hjælpe dig med ethvert behov eller spørgsmål, du måtte have. Vi forstår, at en EventyrCykel ikke bare er et transportmiddel – det er en del af dit eventyr, og vi er her for at sikre, at dit eventyr forbliver magisk.

Uanset om det drejer sig om en vedligeholdelsesforespørgsel eller en mere kompleks problemstilling, står vores team klar til at hjælpe dig. Hos EventyrCykler er vi engagerede i at give dig den bedste service og sørger for, at du hurtigst muligt kan komme ud på eventyr igen. Besøg kontaktsiden for mere information og for at kontakte vores support team, hvis du har brug for hjælp.