EventyrCykler ApS
Stenhuggervej 28
5230 Odense M
TLF: +45 42901015
CVR: 41679212
Betaling
EventyrCykler ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill, Visa Electron, ApplePay og GooglePay.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)
EventyrCykler ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Levering
Levering af tilbehør og reservedele til cykler hos Eventyrcykler ApS tager normalt 5-10 hverdage. Varerne bliver afsendt enten ved afhentning eller med GLS, DAO eller PostNord, og fragtomkostningerne beregnes ud fra vægten, medmindre andet er opgivet. Når du bestiller, kan du vælge mellem at få pakken sendt med eller uden omdeling. Uanset hvad du vælger, vil du altid modtage et track and trace-nummer, så du kan følge din pakke fra lageret til din adresse.
Ved bestilling af en el-ladcykel hos Eventyrcykler ApS benytter de sig af som samarbejdspartner til levering. Når du har bestilt din ladcykel, pakker Eventyrcykler ApS den og sender den afsted inden for maksimalt 10 hverdage. Derefter vil fragtfirmaet kontakte dig for at arrangere levering af cyklen til dig. Det er dog ikke muligt at give et track and trace-nummer i forbindelse med levering af cykler.
Skulle der være opstået skader på produktet ifm. levering skal du STRAKS kontakte EventyrCykler.dk, senest inden for 24 timer efter levering. Husk set er vigtigt at du ikke har taget cyklen i brug i sådans sager. da det betragtes som accept og ibrugtagning af produktet og din klageret derved vil bordfalde. Husk samtidig at dokumentere alt ved leveringen som f.eks. embalagens stand, billeder af cyklen samt evt. skader der måtte være opstået. og andet relevant samt information på transportfirmaet og vognen produktet er leveret i.
Fortrydelsesret
Ved køb er der 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden eller i en af EventyrCyklers butikker, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 14 dags periode starter den dag din ordren leveres.
Ved fortrydelse af dit køb må cyklens kilometerstand ikke overstige 5 km. har cyklen kørt mere fratrækkes der minimum 25% af købsprisen, til istandsættelse, samt tabt fortjeneste.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du som køber. Ønske du at gøre brug af din fortrydelsesret skal dette meddeles, samt være os i hænde seneste 14 dage efter du har modtager produktet. Det er vigtigt, at du sender varen direkte til os, og ikke til en pakkeshop eller lignende. Vi anbefaler derfor, at du benytter GLS, DAO eller PostNord. Skal du returnere en el-ladcykel eller andet køretøj, anbefaler vi at du bruger et anerkendt vognmandsfirma, f.eks STEP-transport.
Ønske om brug af fortrydelsesret indsendes på e-mail: Kontakt@EventyrCykler.dk . I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. f.eks. kan du skrive “ønske om brug af fortrydelsesret” i Emnefeltet
Varens stand ved returnering
Som kunde hos Eventyrcykler ApS har du mulighed for at benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til købeloven. Det betyder, at du har 14 dage til at afprøve din nye elcykel og beslutte dig for, om den lever op til dine forventninger. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du informere virksomheden skriftligt via e-mail på Kontakt@EventyrCykler.dk og indgå en aftale, inden du fysisk kan returnere ladcyklen.
Når du returnerer cyklen, skal den være i samme stand, som da du modtog den, og må maksimalt have kørt 5 km. Cyklen skal også være ren og fri for skidt og snavs, da Eventyrcykler ApS ikke kan tilbagebetale den fulde købesum, hvis cyklen har brugsspor, slid eller skidt. Hvis cyklen ikke er ren ved returnering, vil der blive trukket 650,00 kr. fra returbeløbet.
For at sikre, at cyklen ikke tager skade under transporten tilbage til virksomheden, skal den emballeres forsvarligt, det vil sige enten i original emballage eller emballage af tilsvarende kvalitet og mængde og sendes med et professionelt fragtfirma, der har erfaring med at transportere ladcykler. Eventyrcykler ApS modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis cyklen har kørt mere end 5 km, vil der blive fratrukket 25% af salgsprisen ved eventuel returnering. Hvis cyklen har yderligere skader efter brug eller har kørt mere end 5 km, vil fratrækningsprocenten blive bestemt af Eventyrcykler ApS baseret på en vurdering af cyklens stand.
Det er også vigtigt at bemærke, at du som kunde selv skal afholde omkostningerne ved returnering af cyklen. Det er derfor vigtigt, at du sender pakken og eventuelle cykler direkte til Eventyrcykler ApS og ikke til en pakkeshop eller lignende.
Reklamationsret
Vi tilbyder 2 års garanti på stelbrud på alle EventyrCykler. Garantiperioden træder i kraft på dagen, hvor cyklen leveres eller overdrages til kunden, og er betinget af obligatoriske serviceeftersyn.
EventyrCyklar ApS forbeholder sig retten til at annullere en bestilling uden varsel og uanset købsdato, produkt og pris. Dette betyder, at selvom en bestilling er blevet afgivet og betalt, kan EventyrCyklar ApS stadig beslutte at afvise den og annullere ordren.
Der gives 2 års reklamationsret på produktet i henhold til den danske købelov.
Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamationsretten dækker ikke almindeligt slid eller sliddele.Skulle der opstå problemer med din ladcykel inden for garantiperioden, bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe med en hurtig løsning. Vær opmærksom på, at garantien kun gælder inden for Danmarks grænser.
Reklamationsretten dækker ikke:
Vær opmærksom på at reklamationsretten ikke dækker i følgende tilfælde:
- Manglende vedligeholdelse eller service af cyklen. EventyrCykler anbefaler af cyklen efterses/efterspænden inden for de første3 mdr. efter købet. herefter hver 6 mdr. for at holde cyklen i optimal stand. (husk det er dit ansvar som kunden at dokumenterer vedligeholdelse og service)
- Forkert eller uforsvarlig brug, i henhold til brugsanvisningen
- Overstigning af den maksimale lasteevne
- Ukyndig service (service udført af, “ikke autoriseret personel”), ændringer eller reparationer (af ikke autoriseret personel), samt brug af ikke-godkendte reservedele.
- Skader forårsaget af uheld eller force majeure
- Solblegning
- Syninger i stoffet
- Defekter på lynlåse
- Beskadigede eller flade dæk samt slanger, ventiler og støvhætter
- Rust. Uagtet placering
- Gear, krank og bremsekabler
- Justeringer af hjul og eger
- Eger og nipler
- Justeringsopgaver
- Låse og nøgler
- Alle typer af sliddele
Batteri:
Batteriet har som udgangspunkt 2 års reklamationsret på fejl i materialer, produktionsfejl eller fejl opstået grundet fejl i produktion eller materialer, samt 1 års kapacitetsgaranti, (Pludselig kapacitet falder til 70% eller under, inden for det første år af batteriets levetid) men der gælder særlige undtagelser:
- Kapacitetsfald generelt inden for garantiperioden: Kapaciteten falder normalt ved brug over tid på litium ion batterier. Der vil derfor i situationer hvor der er tale om normalt kapacitetsfald ikke være mulighed for at benytte kapacitetsgarantien, Da sisse situationer er normale og derfor forventlige ved brug og opladning/afladning af batteriet. Dette gælder uanset omfang og testes med specielt udstyr af EventyrCykler ved henvendelser vedr. problemer med batteriet.
- Kapacitetsfald efter udløb af eventyrcyklers 1 års kapacitetsgaranti.
- Batterier, der ikke er blevet opladet korrekt (jf. brugsanvisningen)
- Batterier, med over 500 fulde cyklusser (opladninger/afladninger)
- Batterier, der udviser tegn på at være blevet tabt eller på anden måde beskadiget
- Batterier, der er blevet nedsænket i vand eller anden væske
- Batterier, der er blever Kortsluttet, punkteret eller udsat for opvarmningskader f.eks opbevaring på radiator.
- Batterier, der har været adskildt. (Uden udtagelse)
- Batterier, der har været udsat for åben ild
- Batterier, der har været forsøgt med andre typer at opladere en den originale der modtages ved købet af cyklen. da dette kan medføre skader på batteripakken og den tilhørende elektronik
- Batterier der har været udsat for alle former for uautoriseret indgreb af personer eller personale der ikker er certificeret af EventyrCykler
Opstår der problemetikker med batteriet, eller ønsker du at klage over en afgørelse vedr. dit batteri skal du kontakte EventyrCykler Aps på Mail kontakt@eventyrcykler.dk eller på telefon +45 42901015. Husk at vedlæg batterirapport,(Ved klagesager) tilhørende oplader så denne også kan testes for fejl samt købskvittering.
Oversigt over sliddele:
Vær opmærksom på: EventyrCykler stiller ikke garanti på dele, der betragtes som sliddele f.eks., men ikke begrænset til:
- Kæder, Klinger, kassetter og tandhjul
- Bremseklodser, bremseskiver, Kalibre, stempler og pakninger
- Krankbokse, pedaler og pedalarme
- Lysdioder og pærer
- Dæk, slanger, ventiler og fælgbånd, samt befæstningsmateriale og støvhætter
- Batteri-dock og oplader
- Rem, remstrammere og remhjul,
- Elastikker, strips og lynlåse
- Kalecher, knapper, velcro og klips
- Styrtape, grip, og skum
- Sadler, gasstøddæmpere og sadelpinde
- Hydrauliske fjedre samt befæstningsmateriale.
- Bremseslanger, kabler
- Fælge og eger samt nipler
- Gearnav, Gearskiftet, samt skiftehåndtag
- Displaycontroller
- Puder, seler og selemekanismer
- Ringeklokke
- Ringlåse og kædelåse
- Alle former for lejer
Da disse dele er underlagt normal slitage ved brug. Er der tale om fejl i materialet, fabrikationsfejl eller fejl i forbindelse med produktion. Vil det betragtes som et reklamationsspørgsmål. Disse sager vil altid blive undersøgt grundigt og vurderet, i hver enkelte tilfælde af EventyrCykler’s eksperter, ingeniørerne, samt deres tilknyttede eksterne specialister.
For at sikre, at din cykel fungerer optimalt, er det obligatorisk at få udført et serviceeftersyn senest 3 måneder efter køb/modtagelsen. Dette kan gøres af vores mekanikere eller din lokale autoriserede cykelmekaniker. Garantien dækker ikke, hvis serviceeftersynet ikke er udført samt servicehæfte udfyld med gyldigt stempel og CVR-nummer.
VIGTIGT:
Låsebevis: Låsebeviset følger med låsen og er afgørende i tilfælde af tyveri. Det er dit ansvar at dokumentere, gemme og sikre denne information. Uden låsebeviset kan cyklen ikke forsikres.
Ved brug af eget udstyr:
Hos EventyrCykler er du velkommen til at bruge dit eget udstyr, såsom tilbehør i form af hjælme, kopholder mobilholdere etc.. Sammen med din cykel. Hvis du vælger at gøre dette, er du ansvarlig for, at det fungerer korrekt og er monteret korrekt og ikke forvolder skader på cyklen eller brugeren, som følge af brug af udstyret. Eventyrcykler kan ikke holdes ansvarlig for forkert brug eller installation af eget udstyr eller tilbehør. Vi kan ikke vejlede, installere eller fejlfinde på udstyr, der ikke er vores, eller ikke er købt hos os. Ej heller Kan vi drages til ansvar for fejl eller skader på cyklen eller bruger som stammer fra brug eller installation af eget tilbehør eller udstyr.
Ekstra (betalingsopgaver/service)
Når du er ny kunde hos EventyrCykler, hjælper vi med opsætning, indstilling, vejledning og i ibrugtagning af cykler, udstyr og tilbehør. Hvis der senere opstår behov for ændringer, vil dette blive betragtet som en betalingsopgave/service. Prisen vurderes efter omfang og tidsforbrug.
Vi fakturerer pr. påbegyndt kvarter. 159 DKK inkl. moms
Nedenfor kan du se eksempler på betalingsopgaver:
- Ændringer af opsætning: styr, saddel, softwareindstillinger, opdatering mv.
- Installation af nyt tilbehør eller udstyr
- Service og reparationer
- Batteri test
- Bremse test
- Gennemgang af produkter, udstyr og tilbehør ved mistanke om fejl.
Visse opgaver har en standartpris som f.eks. Bremseservice, eftersyn mf. Alle priser, samt priser på fastpris-opgaver finder du på vores prisliste HER
Ved service, eller reklamationssager tilbyder EventyrCykler Aps en lånecykel i den periode kundens cykel er på værksted. det er gratis af låne en cykel, der vil dog blive opkrævet udeblivelsesgebyr på 169,- DKK pr. dag, hvis cyklen ikke er afleveret senest 3 dage efter at kunden har fået besked om at deres cykel er klar til afhentning. men minder andet er eksplicit aftalt med EventyrCykler, som f.eks. af kunden er ude af stand til at afhænde grundet sygdom eller ved udlandsrejse. (vær dog opmærksom på at dette kune gælder EventyrCyklers egne butikker og autoriserede værksteder. Vi tilbyder ikke lånecykel ved brug af nogle af vores samarbejdspartnere, ej heller forsendelse af lånecykel til resten af landet. Dette tilbudgælder KUN ved service på vores egne værksteder, hvor kunden kan aflevere og hente selv)
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til EventyrCykler ApS i rimelig tid efter varens modtagelse.
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamationssager. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. EventyrCykler ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang i forbindelse med rekalmationssager.
Ved forsendelse til EventyrCykler, kontaktes virksomheden for aftale:
EventyrCykler ApS
Stenhuggervej 28
5230 Odense M
TLF: +45 42901015
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav eller lignende.